teisipäev, 29. aprill 2008

minu jutt sünonoomide ja antonoomidega

Minu jutt

Elas kord üks pulgakomm ta nimi oli Siret. Ta oli rohelist värvi, väga magus, värske maitsega. Ta oli ka väga lõbus, julge ja virk. Teised pulgakommid olid alati laisad, mustade riietega, väga hapumaitsega ja kuiva välimusega.

Siret pidi kõikide eest kõik ära tegema. Peale pikka päeva oli ta väga väsinud. Ta ei jaksanud enda asjugi ära teha kuna oli nii hõivatud asjadega mida ta pidi teiste heaks tegema. Talle aitas sellest.

Ta otsustas ühel päeval ,et ei liiguta enam mitte ühtegi sõrme vaid muutub ise laisaks. Võib-olla muudavad nad enda iseloomu ja hakkavad ise asju tegema. Seega ta istus terve päev kodus televiisori ees.

Kui järsu punus tema juurde üks pulga kommidest nimelt härra Nilson kes kurtis ,et Siret on nii häbematu ja ei aita kedagi. Siret aga vastas

„Miks pean mina neid aitama ma teen nende jaoks kõik ette taha ära ja nüüd olen mina häbematu? Ja muide ma otsustasin laisaks muutuda. Ma pole enam lõbus ja virk vaid laisk ja hapu maitsega.”

Härra Nilson pööras ringi ja hakkas minema. Ta pööras tagasi ja küsis

„Oled sa kindel et see on see mida sa tahad ?”

Siret noogutas pead ja vahetas televiisori kanalit.

Mööda oli läinud 3 nädalat. Kolm igavat nädalat kui Siret ei teinud mitte midagi teiste heaks vaid istus teleka ees. Teised pulgakommid aga ei olnud üldse muutunud vaid muutusid iga päevaga aina laisemaks.

Möödus ka neljas nädal kuid kõik oli endine mitte keegi ei liigutanud sõrmegi. Siret ikka lootis ,et kõik saab paremaks. Aga ta ei jaksanud enam viite nädalat kodus teleka ees olla.

Ta otsustas teha koosoleku. Ta teavitas kõigile et 1 mail kell 15,00 toimub tema juures koosolek.

Sellel päeval oli Siret kõik puhtaks teinud. Koristas ära iga nurga , näidata kui puhas ja lõbus võib olla ühe pulga kommi kodu.

Peale seda koosolekut hakkasid kõike nda eest hoolitsema ja enda kodu puhtana hoidma kuna puhas on parem kui must.

Ja Siret sai ka enda eest hoolitseda. Ja enda kodu puhtana hoida.

Kommentaare ei ole: